Ramowy rozkład dnia
O nas » Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6 30– 8 20 - SCHODZENIE SIĘ DZIECI
• zabawy indywidualne i w grupach,
• korzystanie z gier i układanek stolikowych,
• zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
• utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
• zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
• zabawy inspirowane przez dzieci.
8 20 – 9 00 – ŚNIADANIE
zabawa ruchowa – grupa 3-4 latków,
• zestaw ćwiczeń porannych- grupa dzieci 5-6 letnich,
• przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe,
• doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłku,
9 00- 9 15 - CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
sprawdzenie obecności, przygotowanie dzieci do zajęcia
9 15 – 1015 ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z 5 – 6 -LATKAMI
w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 4 obszarów edukacyjnych
9 15 – 9 35 - ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z 3 – 4 –LATKAMI
w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 4 obszarów edukacyjnych
9 35 – 1030 - ZABAWY Z INICJATYWY DZIECI W GRUPIE 3-4 LATKÓW
10 15– 10 45 –ZABAWY Z INICJATYWY DZIECI W GRUPIE 5-6 LATKÓW
10 45 – 1145 - ZABAWA NA POWIETRZU
• zabawy z inicjatywy dzieci
• zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
• spacery, wycieczki- zachowanie bezpieczeństwa,
• przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie w razie niepogody - zabawy ruchowe w sali gimnastycznej
1145 – 12 15– OBIAD
• wdrażanie dzieci do samoobsługi,
• wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
• obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
1215 - 12 30-
słuchanie bajek relaksacyjnych,
słuchanie i czytanie bajek literackich i muzycznych
1230- 1300 ORGANIZOWANIE SYTUACJI SPRZYJAJĄCEJ AKTYWNOŚCI
DZIECI
zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci
rozmowy indywidualna z dziećmi;
utrwalanie poznanych wierszy i piosenek,
indywidualna praca z dzieckiem,
rozchodzenie się dzieci 6 godzinnych (stosowanie form grzecznościowych
1300 – 14 00
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci (zabawy plastyczne i badawcze)
dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali lub na powietrzu,
zabawy ruchowe w sali gimnastycznej.
rozchodzenie się dzieci 7 godzinnych (stosowanie form grzecznościowych)
14 00 – 14 15 – PODWIECZOREK
• wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,
• rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.
14 15 – 16 00 – REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELKI
• w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
• praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym,
stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
• prace porządkowe,
zabawy ruchowe w sali zajęć gimnastycznej.
rozchodzenie się dzieci 8 i 9 godzinnych
16 00 - deserek dla dzieci 10 – godzinnych
1600- 1630– rozchodzenie się dzieci 10 godzinnych.